Rabu, 18 Mei 2016

SUBHANALLAH....ALLAHU AKBAR...!!! GEMPAAR.....AL-QUR'AN TIBA-TIBA TERBANG DAN MELEKAT

Al-Quran terbang di Mekah Ketika jemaah di Mekah tengah khusyu’ lakukan ibadah, tiba-tiba dikatakan ada senaskah Al-Quran terbang di udara lalu ia selalu menempel di Kaabah.

Mekah adalah tempat destinasi utama untuk umat Islam didunia ini untuk menunaikan ibadah umrah dan haji. Jadi tidak hairanlah bila Mekah di hadiri oleh jutaan manusia hampir setiap th.. Satu saat ratusan ribu jemaah haji yang tengah lakukan tawaf gempar jika satu Al-Quran melayang dan selalu menempel pada pintu kaabah. Momen luarbiasa ini bikin ramai jemaah yang menyaksikannya menangis kerana kagum dengan kejadian Allah.

SUBHANALLAH...GEMPAAR..!!! AL-QUR'AN TIBA-TIBA TERBANG DAN MELEKAT DI DEPAN KA'BAH..???

Saksi peristiwa berkata pada malam Jumaat sekitaran jam 2 pagi, seseorang wanita Morocco tengah lakukan tawaf sembari membaca Al-Quran. Sebagus sahaja tiba di pintu depan Kaabah, beliau dilanggar oleh sekumpulan jemaah lain mengakibatkan beliau terjatuh dan kitab suci Al-Quran yang dipegang lepas. Al-Quran itu tidak jatuh namun melayang dan menempel di pintu Kaabah.

SUBHANALLAH...GEMPAAR..!!! AL-QUR'AN TIBA-TIBA TERBANG DAN MELEKAT DI DEPAN KA'BAH..???

Selepas seseorang staff Masjidil Haram mengambil kembali Al-Quran itu sesudah diturunkan dengan kayu, jemaah-jemaah Haji sebagai saksi peristiwa mengagumkan itu mencium Al-Quran itu. Ternyata baunya begitu wangi seolah-olah dipenuhi berpuluh botol minyak wangi.

Semoga menambah kemimanan kita, jika adna MUSLIM , wajib bagikan info yang menunjukan Kebesara Allah SWT….




(sumber: semogaberkah.org)

Baca Juga

SUBHANALLAH....ALLAHU AKBAR...!!! GEMPAAR.....AL-QUR'AN TIBA-TIBA TERBANG DAN MELEKAT
4/ 5
Oleh
Tampilkan Komentar
Sembunyikan