Jumat, 08 April 2016

TOLONG DI BAGIKAN KALAU ANDA CINTA ISLAM.!!! ALLAHUAKBAR, 6000 WARGA PAPUA MENGUCAPKAN SYAHADAT MASSAL

Kami dakwah di Papua penuh dengan pengorbanan. Pernah kami keluar ke pedalaman suku Tatsmit. Kami disambut dengan panah dan tombak dan habis tubuh saya dengan panah beracun sehingga saya dilarikan ke hospital. Hampir seminggu saya di hospital, tapi tetap sabar. Anehnya, orang-orang yang memanah saya ikut menghantar saya ke hospital.



Setelah sembuh, kami tetap masukkan jemaah ke suku tersebut, sampai kami diterima dan yang pertama yang kami ajarkan adalah cara mandi pakai sabun, syampu dan berus gigi kepada suku tersebut, sehingga mereka merasa nyaman kerana selama ini mereka biasa menggunakan minyak babi sebagai sabun.

Setelah mereka terkesan dengan mandi pakai sabun, syampu, baru kami dakwahkan tauhid sehingga awal dakwah kami di sana, kami ajak 2000 orang kelapangan untuk mandi beramai-ramai menghilangkan najis mughallazah mereka, dan mengajak mereka syahadah.

Alhamdulilah, 2000 orang telah masuk Islam, dan beberapa waktu yang singkat selepas itu, 4000 lagi mengucap kalimah syahadah."

Ustaz Dahlan

Langsung simak saja videonya:



Sumber: http_www_muslimhebat_com

Baca Juga

TOLONG DI BAGIKAN KALAU ANDA CINTA ISLAM.!!! ALLAHUAKBAR, 6000 WARGA PAPUA MENGUCAPKAN SYAHADAT MASSAL
4/ 5
Oleh
Tampilkan Komentar
Sembunyikan